niedziela, 6 września 2015

Terenowe Mrzeżyno

Podczas "wyprawy" do Mrzeżyna a raczej w trakcie łazęgowania po miasteczku i okolicy trafiły mi się dwa autka terenowe. Jeden to taki mały rarytas w naszym kraju - Asia Roksta (występująca także pod marką KIA) pozbawiona oprócz chlapaczy wszelkich emblematów rozpoznawczych. Drugi to Hyundai Terracan. No to już większy wóz taka koreańska namiastka Mitsubishi Pajero. W przypadku tego auta wkurzyła mnie skrzynka elektryczna przy której zaparkowano tego terenowca bulwarowca - w sumie stał zaparkowany na bulwarze ;).





Kia Asia Rocsta – mały samochód terenowy 4X4 podobny do Jeepa serii CJ (na resorach piórowych, napęd stały na tył, ręcznie dołączany przód oraz reduktor, bez dyferencjału międzyosiowego). Produkowany przez Asia Motors w Korei w latach 1970-1999, ok. 1994 produkcję i serwis przejęła Kia. Silnik Mazdy 2.2 litra / 70 KM diesel, albo 1.8 litra / 85 KM benzyna. 3515 mm długości, szerokość 1688 mm, wysokość 1820 mm. Samochód 4-osobowy, 2-drzwiowy, z dachem miękkim lub sztywnym (ta druga wersja z reguły z napędem dieslowskim). Na rynki dalekowschodnie produkowany także w wersji przedłużanej. Egzemplarze z wojskowym oświetleniem marszowym w Polsce tylko z importu prywatnego.



Hyundai Terracan – samochód sportowo-użytkowy produkowany przez Hyundai Motor Company w Ulsan w Korei w latach 2001 - 2006. Początkowo sprzedawany na rynkach azjatyckich pod nazwą Highlander. Po roku 2001 pod nową nazwą Terracan również w Europie, Ameryce Północnej i Australii. W Korei i na rynku północnoamerykańskim już w 2007 zastąpiony przez Hyundai Veracruz, wprowadzonym do sprzedaży dwa lata później również w Europie pod nazwą Hyundai ix55.
Poprzednikiem modelu Terracan był Hyundai Galloper. W Polsce obok Atosa - jeden z najchętniej kupowanych aut koncernu. Model ten produkowany w latach 1991-2003 bazował na licencji Mitsubishi Pajero. Na jego bazie skonstruowano też Terracana.
Terracan zadebiutował w Korei w 1999 roku. Nowa terenówka Hyundaia została zaprojektowana od podstaw w centrum badawczo-rozwojowym w Namyang. By spełnić wymogi najbardziej wymagających testów zderzeniowych, projektując nowy model połączono rzeczywiste testy zderzeniowe z symulacjami komputerowymi wypadków i technikami analizy strukturalnej. Samochód zdał też ostre testy SINCAP, koncentrujące się na zderzeniach bocznych.
Pierwsze modele posiadały 2.5-litrowy silnik diesla o mocy 103 KM z Hyundai Gallopera. Model ten nie był nigdy dostępny w oficjalnej sieci sprzedaży w Polsce.
Lokalizacja: Mrzeżyno, Polska

4 komentarze:

  1. Faktycznie same auta wyglądają bardzo fajnie i jeśli chodzi o mnie to ja również bardzo chętnie jeżdżę moim samochodem. Od razu mogę każdemu polecić świetną pomoc drogową https://hol-max.pl/ która dla mnie jest zawsze niezastąpiona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są także zabudowy busów: https://www.ddzabudowy.pl/ . Jeśli interesuje Was taki sposób podróżowania to zdecydowanie warto wziąć taką zabudowę pod uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy moje auto uległo awarii na obrzeżach miasta, natychmiast skontaktowałem się z firmą dostępną na https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/. Ich reakcja była natychmiastowa, a serwis profesjonalny. Ekipa była bardzo dobrze przygotowana i wyposażona do radzenia sobie z moim problemem. Dzięki ich szybkiej i skutecznej pomocy, mogłem kontynuować dzień bez większych przeszkód. To była usługa na najwyższym poziomie, którą zdecydowanie polecam.

    OdpowiedzUsuń