W październiku 1980 roku ze względu na trudności w dostawach kooperacyjnych wprowadzono do oferty Polonezy w zubożonej wersji wyposażeniowej „Popular”. Oprócz tego oferowano także standardową wersję Poloneza (bez zmian w stosunku do pierwszego rocznika) oraz bogatszy wariant „Lux” wyposażony we wzmocniony silnik 1.5, 5-biegową skrzynię i tylny most o przełożeniu 4,1, radioodtwarzacz Skald, prostokątne reflektory przednie, tylny spoiler i oznaczenie Lux czy też programator pracy wycieraczek.
Polonez Lux MR'83
Tego poloneza spotkałem podczas pokazów lotniczych zorganizowanych w Świdwinie przez tamtejsza jednostkę wojskową. Stał w grupie kilku innych zabytków które przybyły w to miejsce. Ten "Borewicz" jak przystało na twardziela wystąpił w pełnych barwach Milicji. Co jak co ale dodały one jak i wyposażenie zewnętrzne uroku polonezowi. Czemu "Borewicz" to proste - Polonezy z pierwszych lat produkcji (1978-1987) nazywane są tak potocznie za sprawą polskiego serialu 07 zgłoś się. Główny bohater, porucznik Sławomir Borewicz, zasiadał przez większość odcinków za kierownicą Poloneza. Wszystko wskazuje na to iż jest to model - FSO Polonez Lux MR'83. A tak prezentował się tego dnia na płycie lotniska wojskowego w Świdwinie:
Lokalizacja:
Świdwin, Polska
0 komentarze:
Prześlij komentarz