Ten egzemplarz stał sobie spokojnie na jednej z uliczek Amsterdamu obok hotelu który meblowaliśmy. Niestety w którymś momencie wziął i odjechał ;( a ja zrobiłem mu tylko dwa zdjęcia. Ale cieszę się. Wyszły fajnie jak zresztą sam samochód.
Peugeot 504 był średniej wielkości pojazdem rodzinnym produkowanym w Europie przez francuską firmę Peugeot między 1968 a 1983 rokiem. Peugeot 504 miał swój publiczny debiut na dwunastym Salonie Genewskim we wrześniu 1968 roku. Była to wersja sedan. W 1969 roku dołączyły do niego 2-drzwiowe coupe i 2-drzwiowy kabriolet, a w 1970 roku 5-drzwiowe kombi. Zastosowano początkowo tylko jeden silnik, czterocylindrowy o pojemności 1796 cm3 osiągający moc 82 KM (wersja standardowa) oraz 97 KM (Injection - wtrysk). W 1970 roku samochód otrzymał nowy silnik czterocylindrowy o pojemności 1971 3 oraz mocy 93 KM oraz 104 KM (wtrysk) oraz diesla czterocylindrowego o pojemności 2112 cm3 i mocy 65 KM. Dostępne skrzynie: 4-biegowa manualna lub 3-biegowa automatyczna (ZF 3HP22).Samochód miał tylny napęd. Francuska firma Dangel produkowała Peugeoty 504 w wersji 4x4 (odmiany Break (kombi) i pick-up). W standardzie dostępny był szyberdach.
Samochód zastąpił model 404 i został uznany za europejski samochód roku 1969. W 1979 roku wprowadzono nowszy model Peugeota 505, z którym Peugeot 504, a także Peugeot 604 i Talbot Tagora, miał wiele wspólnych mechanicznych części.
W Europie do 1983 roku wyprodukowano ponad trzy miliony egzemplarzy tego samochodu. Później produkcja przeniosła się za granicę i jest kontynuowana, szczególnie w Nigerii (firma PAN).
W kwietniu 1973 roku Peugeot zaprezentował wersję 504 L w związku z kryzysem naftowym. Silnik o pojemności 1796 cm3 i mocy 96 KM (skrzynia biegów automatyczna 81 KM).
Peugeot 504 jest jednym z najpopularniejszych samochodów wykorzystywanych jako taksówki w Afryce. Powodem tego jest fakt, że samochód ten dobrze sprawdza się w trudnym terenie, a jednocześnie można nabyć fabrycznie nowe samochody od Peugeota Nigeria oraz Peugeota Kenja. Był także produkowany w Argentynie do 1999 roku, ale późniejsze modele były nieco zmienione z przodu i z tyłu, a także posiadały nowe wnętrze. Jego silnik i zawieszenie zostało użyte w późniejszych modelach Paykan, irańskiej wersji Hillmana Huntera.
Tyle informacji ze strony: http://pl.wikipedia.org/wiki/Peugeot_504. Tego ze zdjęć dorwałem w Amsterdamie przy uliczce P.C. Hooftstraat w okolicy hotelu City Garden w 2008 roku. Ciekawa pozycja w motoryzacji muszę przyznać. Co najciekawsze to to że do 2005 roku produkowano to cudo w Nigerii. Niesamowite. Poniżej zamieszczam strony z katalogu firmowego:
0 komentarze:
Prześlij komentarz