poniedziałek, 9 marca 2015

SAAB 9-3 I CABRIO SE

Saab 9-3 I YS3D został po raz pierwszy zaprezentowany w 1998 roku. Auto jest tak naprawdę modelem 900 II generacji poddanym lekkiej modernizacji w 1998 roku zmieniając jednocześnie nazwę modelu z 900 na 9-3. Wielu fanów marki z oburzeniem patrzyło na przyszłość najmniejszego modelu, a także marki w tamtych latach. Podobnie jak z modelem 900 firma Saab korzystała z zaplecza technicznego amerykańskiego koncernu General Motors bazując w dużej mierze na modelu Opel Vectra, co zaowocowało wprowadzeniem pierwszego w historii marki silnika Diesla.
Samochód jest mocno zmodernizowaną wersją modelu 900 NG. Producent zapewniał, że wprowadzono blisko 1100 poprawek i ulepszeń, natomiast wizualnie oba modele różnią jedynie detale tj. m.in. umieszczenie tablicy rejestracyjnej pomiędzy tylnymi światłami, przeniesione na szybę trzecie światło stop, zderzaki, standardowe wyposażenie czteroramiennej kierownicy w przyciski sterowania radiem oraz nowy SID z cyfrowym zegarem. Przy okazji doposażono pojazd w uchwyt na napoje oraz czujnik zmierzchu regulujący siłę podświetlenia deski rozdzielczej.
W 2002 roku samochód zastąpiono nowym modelem Saab 9-3 SportSedan lecz model YS3D produkowano jeszcze krótko jako Saab 9-3 Classic.


Wersje wyposażeniowe: SE i Aero. Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne, napinacze pasów, aktywne zagłówki, ABS, elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek, zamek centralny, wspomaganie układu kierowniczego, wycieraczki i spryskiwacze reflektorów, blokadę skrzyni biegów, klimatyzację automatyczną.
Lista wyposażenia dodatkowego obejmuje m.in. elektrycznie sterowany szyberdach, alarm, halogeny, rozbudowany system audio (ze wzmacniaczem), zmieniarka CD, skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie regulowane przednie fotele z funkcją pamięci ustawień fotela kierowcy, tempomat i Saab Car Computer. To tyle zaczerpniętych informacji w wikipedii na temat tego modelu.



Lokalizacja: Szczecin, Polska

0 komentarze:

Prześlij komentarz